De verzekeraars ondersteunen via Assuralia de Bob-zomercampagne die zij voeren in samenwerking met de Belgische Brouwers, het BIVV en de drie gewesten. De boodschap die overal terugkomt, luidt: ‘BOB, altijd nul op’. Veel landgenoten zijn nog steeds de mening toegedaan dat het geen kwaad kan om een paar glazen te hijsen en daarna toch het stuur te nemen. Ze negeren hierbij de hoge risico’s die ze lopen.
Alle partners zullen de boodschap verspreiden via baanaffiches, raamaffiches, bussen van De Lijn en de MIVB, een animatiefilmpje en terreinacties op diverse festivals zoals – achtereenvolgens - les Ardentes in Luik, de Gentse Feesten, Suikerrock in Tienen en de Lokerse Feesten. Wie op die festivals aan de hostessen zijn persoonlijke Bob-oplossing vertelt ontvangt een zomers cadeautje vanwege de verzekeraars.
Hier vind je alvast info over de gevolgen van drinken en rijden op verzekeringsvlak.