BOB

Op 24 november lanceerde Assuralia in het Huis der Verzekering onder grote persbelangstelling, samen met Vias en de Belgische Brouwers, en in aanwezigheid van ministers Lydia Peeters, Annelies Verlinden en Georges Gilkinet, de BOB-wintercampagne.

Nadat Barbara Van Speybroeck, directeur communicatie bij Assuralia, alle aanwezigen bedankte voor hun aanwezigheid besprak Karin Genoe van Vias institute de cijfers over de omvang van het probleem ‘alcohol achter het stuur'. Met die cijfers gaat het duidelijk de verkeerde kant op. In de eerste negen maanden van dit jaar vielen 3.138 letselongevallen waarbij de bestuurder te veel gedronken had. Dat is het hoogste aantal sinds 2016.

Meer dan voldoende reden voor Georges Gilkinet, federaal minister van Mobiliteit, om de nood te benadrukken om samen het probleem alcohol achter het stuur aan te pakken.

Lydia Peeters, Vlaams minister van Mobiliteit, kreeg de eer om de affiche te onthullen die deze BOB-wintercampagne zal begeleiden langs de Vlaamse snelwegen.

Traditioneel zijn de lokale en federale politie ook deze campagne weer trouw op post om in heel het land controles uit te voeren. Minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden kondigde aan dat zowel tijdens het WK-voetbal als tijdens de volledige eindejaarsperiode bestuurders zich op elk moment van de dag en op elke locatie mogen verwachten aan mogelijke controles.

​​​​​​​Om de BOB-boodschap kracht bij te zetten, kan de campagne dit jaar trouwens rekenen op Dr. Alban, die met zijn hit ‘It’s My Life’ uit 1992 centraal staat in de campagnespotKrishan Maudgal van de Belgische Brouwers mocht de inspirerende spot onthullen, net als de affiche die langs de Waalse wegen te zien zal zijn. 

De campagne wil verder surfen op de awareness die rondt BOB vandaag bestaat, maar in een veranderende maatschappij moet BOB nóg meer aanwezig zijn en sensibiliseren om alle Belgen steeds op een veilige manier aan het verkeer te laten deelnemen. BOB moet zodoende evalueren naar een "ACT BOB", die aanwezig is in retail met affiches in de rayons van de alcoholvrije dranken, op sportevenementen en concerten, in de horeca, op dorpsfeesten en bedrijfsfeesten...

​​​​​​​Het slotwoord van de persconferentie was voor Hein Lannoy, CEO van Assuralia: “Drinken en rijden gaan nooit samen, ook niet wanneer je bij voorbeeld terugkomt van je sportclub. Om de negatieve trend rond verkeersveiligheid te kunnen ombuigen, moeten we met z’n allen dit principe veel rigoureuzer gaan toepassen. Een houding promoten die levens redt in het verkeer, daar werken de verzekeraars graag aan mee”.

Op de LinkedIn-pagina van Assuralia vindt een korte impressie van de persconferentie. 

​​​​​​​Naar aanleiding van de lancering van de campagne verspreidde Assuralia het volgende persbericht

Gepubliceerd op 25/11/2022

Schrijf je in op onze nieuwsbrief !

Je ontvangt dan exclusieve artikels die je op de hoogte houden van de actualiteit in de vezekeringswereld.