BOB

Op donderdag 9 juni lanceerden Vias, de Belgische Brouwers en Assuralia de BOB-zomercampagne met de slogan “deze keer ben ik BOB”.

Bob-ambassadeurs met uitstraling

Om de boodschap extra klank bij te zetten en te verspreiden heeft Bob twee sterke ambassadeurs: Adrien Devyver, presentator bij RTBF en Celine Van Ouytsel, miss Belgium 2020 en tv-presentatrice. Zij ontwierpen, samen met professioneel designer Tijs Van Impe, elk een exclusief BOB t-shirt. De truitjes worden in een zeer beperkte oplage verloot via een wedstrijd op bob.be en door animatieteams op zeven grote festivals.

Festivalacties van Brussel tot in Verviers

Het BOB-team maakt deze zomer zijn opwachting op Couleur Café (Brussel), Francofolies (Spa), Suikerrock (Tienen), Dranouter, Lokerse Feesten, Summer Music Festival (Boussu) en Fiesta City (Verviers). Op enkele van deze festivals zullen ook de BOB-ambassadeurs actief deelnemen aan de nodige sensibilisering van de feestvierders. Wie zich engageert BOB te zijn en negatief blaast bij het animatieteam komt in aanmerking voor het fameuze t-shirt. Wie naast de unieke creatie van Celine of Adrien grijpt, maakt kans op andere gadgets, vriendelijk aangeboden door de verzekeraars.

Verzekeringen en preventie

Als sponsor van de BOB-campagne mikt Assuralia samen met zijn leden, de verzekeringsondernemingen, en alle verkeersveiligheidsorganisaties die BOB een warm hart toedragen op een extra laag preventie en op een duurzame gedragswijziging.

Hein Lannoy, ceo van Assuralia:

“Drinken en rijden gaan niet samen, zeker niet als je mensen vervoert na een leuk festival, een toffe barbecue of een ander feestje. De insteek van de campagne onderlijnt dat iedereen BOB kan zijn; het hoeft niet steeds dezelfde persoon te zijn die vrienden of familie veilig naar huis brengt. Verkeersveilig gedrag breed aanmoedigen en met ludieke acties duizenden festivalgangers sensibiliseren, daar werken de verzekeraars graag aan mee!”

Naast sensibilisering en preventie is ook handhaving nodig. De BOB-campagne krijgt dan ook de volle steun van de politie. De eerste golf alcoholcontroles ging van start op 4 juni en tijdens het weekend van 18 en 19 juni volgt een intensief controleweekend.

Met de campagne ‘Deze keer ben ik BOB’ willen de vzw Belgische Brouwers, Assuralia en Vias institute met de steun van de federale en de lokale politie actief bijdragen tot het verminderen van het aantal slachtoffers van dronken chauffeurs.

Schrijf je in op onze nieuwsbrief !

Je ontvangt dan exclusieve artikels die je op de hoogte houden van de actualiteit in de vezekeringswereld.