lidl

Bij Lidl in Frankrijk houden ze van opvallende en ludieke acties. Na eerder al buzz op de sociale media te hebben veroorzaakt met hippe sneakers en kleding in de enige echte Lidl-kleuren, pakt de discounter deze keer uit met een ‘Lidl-auto’: een Mini in de herkenbare blauw-geel-roodcombinatie. Het voertuig wordt overigens niet te koop aangeboden, maar is te winnen door drie gebruikers van de mobiele getrouwheidsapp van de keten, Lidl Plus. Het gaat om een actie ter gelegenheid van de verjaardag van deze app, waarbij de appgebruikers per aankoopschijf van 30 euro een deelnamelot toegekend krijgen. Het idee van de auto is dan weer te danken aan een aprilvis: op 1 april jongstleden had het Franse magazine Auto Moto namelijk bij wijze van grap de commercialisering van een SUV door Lidl Frankrijk aangekondigd. Dat vonden ze bij Lidl best amusant, met een partnerschap tussen Lidl en autofabrikant Mini – en drie gelukkige winnaars – tot gevolg.

Geen auto zonder verzekering, moet het team achter Lidl Plus gedacht hebben, want het sloot ook een partnerschap met Direct Assurance om de verzekeraar op te nemen in zijn catalogus van partners die via het Lidl-getrouwheidsprogramma exclusieve kortingen bieden. Lidl Plus-gebruikers krijgen zo 100 euro terugbetaald voor elke nieuwe autoverzekering die zij bij Direct Assurance sluiten. Voor Direct Assurance is het de eerste samenwerking met een grootwarenhuisketen, voor Lidl het eerste partnerschap met een speler uit de verzekeringssector in Frankrijk. Lidl en Direct Assurance benadrukken de gemeenschappelijke waarden waarop hun partnerschap stoelt. Beide merken dragen bescherming van de koopkracht hoog in het vaandel en willen producten van goede kwaliteit tegen een correcte prijs aanbieden. 

Gepubliceerd op 18/11/2022

Schrijf je in op onze nieuwsbrief !

Je ontvangt dan exclusieve artikels die je op de hoogte houden van de actualiteit in de vezekeringswereld.